01.02.2021

Istra – Top award winning region

Projekt suradnje s eminentnim medijskim kućama u svijetu

Na samom početku ove 2021. godine, Istra je već u siječnju primila dva izuzetno velika priznanja i prema svemu sudeći i ove godine dostići će svoj godišnji prosjek od 4 velike nagrade. Kada to objavimo tako svake godine, izgleda kao da smo se preplatili na ta velika priznanja i da ona stižu „po defaultu“. Gotovo identično poimanje kao i u rukometu, ako Hrvatska ne dospije do polufinala kao da i nije bila na prvenstvu, međutim situacija nije ni približno takva.

Velike nagrade u turizmu ili osvojene medalje u rukometu ne mogu se ni kupiti, ni dobiti na lijepe oči, već se moraju zaraditi na terenu, u izravnim utakmicama sa našim konkurentima. U rukometu je na kraju najvažnije imati 1 gol više od protivnika, a u turizmu trebate ponuditi cijeli set kriterija koji će biti ugodniji, povoljniji, atraktivniji od konkurencije. U turizmu to znači: da za istu cijenu ponudite bolju uslugu i servis i doživljaj od konkurencije, ili da ponudite skuplju cijenu s kojom ste uvjereni da će gost napraviti taj dodatan napor i da će ta cijena opravdati u potpunosti „taj napor“, najbolja opcija bi bila kada ste u stanju ponuditi nešto jedinstveno i atraktivno što nema nitko od konkurencije i tu ste odmah pobjednik ili zadnja opcija koju je Istra uvjetno rečeno napustila prije nešto više od deset-petnaest godina, a ta je da igramo na najnižu cijenu koja će istina biti najpovoljnija, ali u smislu  usluge, servisa i doživljaja mršava, skromna i neatraktivna.

Taj koncept je Istra napustila izradom prvog i drugog master plana razvoja turizma Istre u kojem stoji da se odabrani model razvoja bazira na procesu restrukturiranja i repozicioniranja destinacije Istre, na načelima održivog i odgovornog razvoja, a produkti nafilani s atraktivnim doživljajima i iskustvima.

 Turistička zajednica Istarske županije zajedno sa ustrojem lokalnih turističkih zajednica i u suradnji s privatnim sektorom i onim malim i srednjim i velikim je od svog osnutka uložila značajne napore u postavljanje komunikacijske strategije. Tom strategijom je projekt PR aktivnosti u najširem smislu te riječi identificiran kao ključan projekt, a posljednjih godina učinjen je dodatan iskorak u načinu komuniciranja.

Prvo, umrežili smo i postavili sve razine komunikacija u jednu logičnu formaciju kako bi bili u stanju u realnom vremenu prenijeti ključne i vjerodostojne informacije novinarima, opinionmakerima, stručnjacima iz sektora turizma. U tom kontekstu je unutar PR aktvnosti identificiran projekt co-marketinga i co-brandinga s eminentnim izdavačkim kućama koji je definitivno danas, kada ga promatramo iz desetogodišnje perspektive za Istru dao nemjerljive rezultate u smislu „awernessa“ i podizanja reputacije, te sasvim konkretne i mjerljive rezultate u dosegu prema ciljanoj publici, a najznačajnije u realiziranoj medijskoj vrijednosti.

 U sklopu projekta co-marketinga i co-brandinga s eminentnim izdavačkim kućama jedna od najznačajnijih projektnih aktivnosti je svakako lobiranje kod velikih medijskih kuća za što bolju poziciju Istre u njihovim medijima.  Turistička zajednica Istre je danas u poziciji da može zajedno sa svojim PR agencijama kvalitetno upravljati procesom dovođenja medija i novinara specijalista u Istru. Koliko god su svi mediji bitni, oni imaju različite pozicije i različit utjecaj, pa shodno navedenome mogu isporučiti različite rezultate. Zahvaljujući toj selekciji medija (biramo one koji imaju što veći utjecaj i one koji imaju velike tiraže) te selekciji novinara (biramo one koji imaju moć utjecaja, koji su opinionmakeri), time dobivamo autentične i vrijedne reportaže koje sugeriraju njihovim čitateljima da se upravo radi razloga navedenih u reportaži vrijedi posjetiti Istru.

Rezultat navedenih aktivnosti je taj da Istra već jedanaestu godinu zaredom dobiva u prosjeku 4 velika priznanja na godišnjoj razini. Sveukupno u jedanaest godina osvojeno je njih 48. Tih 48 nagrada dobiveno je od 22 različita vrhunska specijalizirana turistička medija (ADAC, Flos Olei, Lonely Planet, National Geographic Traveller, The Huffington post, CNN, USA Today, New York Times, Luxury Travel Magazin, Forbes, Shermans Travel, Fodor’s travel intelligence, Readers Digest, Executive Travel, Next Avenue, Jet 2,  Wine Enthusiasts, EU Best Destination, Holiday check, Overseas).

Mahom se tu radi o osvojenoj pobjedničkoj poziciji ili o uvrštenju Istre među top 10 destinacija svijeta po raznim kriterijima. To je podatak s kojim se rijetko koja destinacija na svijetu može pohvaliti. Pored navedenog ako pogledamo o kakvim se tu medijima radi, koji im je dnevni doseg publike, koji utjecaj imaju na kreiranje javnog mnijenja i koji utjecaj imaju u smislu relevantnosti samog medija, onda cijela priča dobiva sasvim novi predznak.

Kada vas ADAC jedanaest godina zaredom proglasi pobjednikom u kategoriji: najpoželjnija auto destinacija njemačkih gostiju u konkurenciji najznačajnijih njemačkih, austrijskih, švicarskih i talijanskih regija onda je to zaista veliko postignuće, a kada imamo na umu da su nam njemački gosti daleko najvažniji gosti u Istri s udjelom od više od 30%, onda taj podatak u potpunosti dobiva jednu drugu dimenziju.  Nije čudno da su nam pored svih drugih marketinških aktivnosti u svim ovim godinama upravo Nijemci „spašavali sezone“.

ADAC je najveći europski auto klub i broji među svojim članovima više od 21 milijun vozača. Osim zastupanjem interesa automobilista i pružanja pomoći na cestama, ADAC obavlja i izdavačku djelatnost i pruža dodatne usluge članovima. Među tim uslugama su izrada analiza i pružanje turističkih usluga. Radi svoje organizacije i duge tradicije, ADAC uživa veliko povjerenje ne samo među njemačkim automobilistima već i u cjelokupnom javnom životu.

Flos Olei je najznačajniji svjetski vodič za najbolja ekstra djevičanska maslinova ulja. Istra je posljednjih šest godina zaredom proglašena najboljom na svijetu jer ima uvijek više od 70 ulja uvrštenih, što znači da Istra sudjeluje s više od 14% u ukupnom udjelu od 500 najboljih ulja na svijetu. Taj medij nema značaj i širinu jednog ADAC-a, ali ima svakako veliku važnost u tom nišnom produktu i nišnom turizmu maslinova ulja po čemu je Istra najbolja na svijetu. Nisam siguran u kojoj je to disciplini Hrvatska u nečemu bila najbolja na svijetu i da to potvrđuje šest godina zaredom.

U ovih jedanaest godina tri puta smo još osvojili pobjedničke titule u Lonely Planetu, National geographic travelleru i The Huffington Postu. O svakom mediju bi mogli knjigu napisati, no dovoljno je reći da je Lonely Planet jedan od značajnijih turističkih specijaliziranih medija, da je NG Traveller jedan od utjecajnijih medija koji promovira odgovoran i održiv model života na planeti pa tko i turizma, koji promovira bioraznolikost kao jednu od najvažnijih komponenti današnjeg življenja, The Huffiungton Post ima dnevno 17 milijuna čitatelja.

Veliko dostignuće je kad jednom osvojite nagradu u TOP 10 destinacija svijeta u jednom mediju, veliko dostignuće je i kada osvojite u još drugih 22 različita medija uvrštenje među top 10. Još veće dostignuće je kada vas proglase pobjednikom natjecanja, a najveće kada to potvrdite 3 ili 6 ili 11 puta zaredom kao što je to Istri pošlo za rukom.

 U tom kontekstu ovaj posao predstavlja veliki suport podizanju reputacije destinacije Istre, stavlja vas na radar najutjecajnijih medija koji sugeriraju svojim čitateljima da nas posjete, jednom rječju bildaju brand destinacije Istre. Ono što je posebno važno u poslu PR aktivnosti je kontinuitet u održavanju kvalitete i servisa, ali isto tako inovativnost proizvoda i kreativnost usluge.

To samo potvrđuje da Istra svake godine iznova može producirati zanimljiv sadržaj, atraktivnosti i novosti koji su tim svjetskim medijima izuzetno interesantni. Medijska uvaženost destinacije je ključna u uvjetima kada je svjetska konkurencija izuzetno oštra, kada se pojavljuju nove destinacije, kada putem digitalnog marketinga u trenutku možete skrenuti pozornost na sebe, zato je danas u modernom turizmu borba za svakog gosta ključan marketinški rezultat, stoji u priopćenju TZIŽ.

Ostale novosti

07.01.2025
Obavijest za iznajmljivače: obrazac TZ2 predaje se do 15. siječnja 2025.

10.12.2024
Završio ciklus kulinarskih radionica u Vižinadi, za svaku se tražilo mjesto više!

06.12.2024
Pridružite se bogatom i svečanom adventu u Vižinadi

29.11.2024
Kroz projekt "Hrvatska prirodno tvoja" u Vižinadi posađeno 10 novih sadnica crne murve

07.11.2024
Vrhunski chefovi prenosit će vam svoja umijeća na izvrsnim radionicama "Show cooking – slow food" u Vižinadi

05.11.2024
Konstituirana nova Skupština TZ Vižinada

05.11.2024
Veliki broj sudionika na uspješnom 27. rekreativnom biciklističkom maratonu Parenzana

13.09.2024
Rekreativni biciklistički maraton Parenzana odgađa se za nedjelju 22. rujna

05.09.2024
Rezervirajte sredinu rujna za svoje omiljeno događanje – 27. rekreativni biciklistički maraton Parenzana

22.08.2024
Pridružite nam se na 27. rekreativnom biciklističkom maratonu Parenzana, 15.rujna 2024. u 10 sati!

Arhiva

  • siječanj 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • rujan 2024
  • kolovoz 2024
  • srpanj 2024
  • lipanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • veljača 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • rujan 2023
  • kolovoz 2023
  • srpanj 2023
  • lipanj 2023
  • svibanj 2023
  • travanj 2023
  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • prosinac 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • Skip to content